MERSİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

T.C. Sağlık Bakanlığı
Mersin İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

İftar İle Sahur Arasında Bol Su Tüketilmeli

Güncelleme Tarihi: 20/06/2017

Ramazan'da beslenmeyle ilgili açıklamalarda bulunan Mersin İl Sağlık Müdürü Dr. Aytekin Kemik, Mersin'in oldukça sıcak ve nemli bir bölge olduğunu söyledi. Ramazan ayında özellikle Mersin'de oruç tutan bazı vatandaşların zorlandığını belirten Kemik, "Ramazan'da en çok dikkat etmemiz gereken şey su kaybı. Su ile ilgili ihtiyacımızı mutlaka gidermemiz gerekiyor. İftar ile sahur arasındaki dönemde bol bol su içmemiz gerekiyor. İftarda ve sahurda yiyecekleri çok abartmadan tüketmeliyiz. Özellikle sahur ile iftar arasında çok dolu bir mide ile yatağa geri girmek çok zararlı. Her zamanki gibi çok ağır yağlı yemeklerden, kızartmalardan, ağır hamur işlerinden uzak durulmalıdır. Vatandaşlarımız uzun süre aç kaldığı için oruç açıldıktan sonra ilk önce çorba içmeye gayret etmeliler. Çorbadan hemen sonra bir 10 dakika ara verilebilirse çok iyi olur. Bir anda midemizi yemekle doldurup, şişirirsek sıkıntılar doğurabilir. Mideyi çalışamaz duruma getirip, kalbi sıkıştırmak son derece yanlış. Çorbadan 10 dakika sonra yavaş yavaş yiyerek ana yemeğe başlamamız gerekiyor. İftar ile sahur arasındaki sürede 2 öğün şeklinde azar azar yemek ve içecek tüketmekte fayda var. Yani iftarda çok yemeden kalkmak gerekiyor. Sıvı tüketimi de mümkün olduğunca asitli ve şekerli meyve suları olmasın. Günün meyvesini, sıkılmış meyve suyunu tüketmek son derece faydalı. Bizim insanlara anlatmak istediğimiz; hava çok sıcak, en büyük eksiklik sıvı eksikliği. Suyun yerini hiçbir şey tutmaz, bol su tüketelim. İftar ile sahur arasında defalarca su içelim" şeklinde konuştu.

"Sahurda en doğru yemek kahvaltı"

Sahura da mutlaka kalkılması gerektiğini vurgulayan Kemik, "Sahur ile iftar arasında yaklaşık 17-18 saatlik bir dilim var. O sürede bir de sahuru atlarsak, bu aç ve susuz kalma süresini biz 21-22 saate uzatırız, çok yanlış bir şey. Sahurda bir su olsa bile içmemiz gerekiyor. Mutlaka sahur yemeği yenilmeli. Gıdaları tüketirken bir sonraki günü düşünmeliyiz. Daha çok susatmayacak gıdalara bakmamız lazım. Özellikle tuzlu, salamura, asitli içeceklerden, turşu, kızartma gibi yağlı yiyeceklerden uzak durmak Ramazan ayında en doğru beslenme olacaktır. Onun dışında insanlar sevdiği her şeyi tüketebilir. Sahur yemeğinden sonra insanlar uyku pozisyonuna geçeceği için çok aşırı miktarda yemek yemese faydalı olur. Sahurda belki de en doğrusu kahvaltı yapmaktır. Yumurta insanı ciddi manada tok tutan bir protein deposudur. Bu bizim kültürümüzde var. Sahurda süt ve yoğurt tüketilebilir. Bu yiyecekler hem insanları susatmaz hem de tok tutar" ifadelerini kullandı.

"Hasta olup oruç tutmak isteyen kişiler mutlaka doktorlarına sormalılar"

Çok yaşlıların, havaların sıcak olmasından dolayı endokrin hastalığı olanların doktora sorduktan sonra oruç tutmalarını öneren Kemik, "Bu kişisel olarak değişebilir. Bazı şeker hastaları oruç tuttuklarında kendilerini iyi hissettiklerini söylüyorlarsa tutsunlar ama mutlakakendi kişisel doktorlarına bunu sorsunlar. İnsanlar şekerini, tansiyonunu düzende tutabiliyorsa oruç tutmalarında bir sakınca yoktur ama yine de buna doktora sorduktan sonra karar versinler. Özellikle kanser tedavisi gören hastalar tutmasınlar. Zaten dinimiz de müsaade ediyor, iyileştikten sonra oruçlarını tutabilirler" dedi. İHA

                                                Dr.Aytekin KEMİK.jpg