Elektronik İmza Yenileme Başvurusunda Yapılması Gereken İşlemler
25 Aralık 2024

MERSİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE GÖREV YAPAN YÖNETİCİ, ASİSTAN, TABİP, UZMAN TABİP İÇİN:
E-imza süresi dolmak üzere olan ve yenilemesi gereken yönetici, asistan, tabip, uzman tabip; TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “E-imza süreniz doluyor” şeklinde bir e-posta gönderilmektedir. 
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  adresinden E-imza yenileme başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlenmelidir.
Mevcut E-imzanız var E-imzalı olarak Eğer E-imzanız yoksa ya da süresi dolmuşsa Islak İmzalı olarak işlemin tamamlanması gerekmektedir.
Formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı imzaladıktan sonra İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeniz gerekmektedir. 

UYARI: e-İmza alım süreçlerinizdeki işlemleri daha kolay ve daha hızlı yapabilmek adına e-Onay işlemini kullanabilirsiniz. e-Onay işlemi nasıl yapılır sayfasına ulaşmak için tıklayınız.
e-Onay işlemini kabul ettiğiniz tarihten itibaren yapacağınız e-İmza başvurularında artık başvuru formunuzun anında sistemlerimize yansımasını ve üretim sürecinizin hemen başlamasını sağlayabileceksiniz.


Açıklama: TÜBİTAK tarafından hazırlanan NES E-imzalar bir kurye aracılığıyla Sadece Şahsın Kendisine teslim edilmektedir. Kurye Takibini KamuSM iletişim hattı 444 5 576’yı arayıp bilgi alabilirsiniz.

  • Portal KAMUSM (1)
  • Portal KAMUSM (2)
  • Portal KAMUSM (3)



AİLE HEKİMLERİ İÇİN:
E-imza süresi dolmak üzere olan ve yenilemesi gereken Aile Hekimlerimize; TUBITAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “E-imza süreniz doluyor” şeklinde bir e-posta gönderilmektedir. 
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  adresinden E-imza yenileme başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleridir.
Mevcut E-imzanız varsa E-imzalı olarak,
• E-imzanızın süresi dolmuşsa bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı imzaladıktan sonra İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine (İl Sağlık Müdürlüğü Eski Devlet Hastanesi Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine)  teslim etmeniz gerekmektedir.

UYARI: e-İmza alım süreçlerinizdeki işlemleri daha kolay ve daha hızlı yapabilmek adına e-Onay işlemini kullanabilirsiniz. e-Onay işlemi nasıl yapılır sayfasına ulaşmak için tıklayınız.
e-Onay işlemini kabul ettiğiniz tarihten itibaren yapacağınız e-İmza başvurularında artık başvuru formunuzun anında sistemlerimize yansımasını ve üretim sürecinizin hemen başlamasını sağlayabileceksiniz.


NOT:Yenileme Başvurusunda Bulunacak Aile Hekimlerimiz sertifika ücretini kendileri karşılamaktadır.
Islak İmzalı Başvuru Formu yaptıysanız, Dekontu Başvuru formu ile birlikte İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine (İl Sağlık Müdürlüğü Eski Devlet Hastanesi Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine) teslim etmeniz gerekmektedir.

E-İmza yenileme başvurusunu e-imzalı veya e-Onaylı olarak yapan Aile Hekimlerimiz ödeme yaptığınız dekontu, hasanburak.akgul@saglik.gov.tr adresine e-posta ile göndermeniz gerekmektedir.
E-İmza bedelinin Aile Hekimlerince karşılanması gerektiğine dair Bakanlık yazısına erişmek için tıklayınız.

IBAN NO :TR41 0001 2009 5940 0005 0000 47
BANKA ADI: HALK BANKASI
ALICI ADI :MERSİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SERMAYE İŞLETMESİ

Önemli: Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC/ E-İMZA BAŞVURUSU" yazması gereklidir.
Yenileme başvuruları sadece NES olarak yapılacak olup bankaya ödenecek tutar: 960,00 TL’dir. (3 Yıllık NES bedeli)

Açıklama: TÜBİTAK tarafından hazırlanan NES E-imzalar bir kurye aracılığıyla Sadece Şahsın Kendisine teslim edilmektedir. Kurye Takibini KamuSM iletişim hattı 444 5 576’yı arayıp bilgi alabilirsiniz.

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.

BİREYSEL BAŞVURU YAPMAK İSTEYEN SAĞLIK BAKANLIĞI PERSONELİ İÇİN:
TÜBİTAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza Birey Ödemeli Yenileme yapacak sağlık bakanlığı çalışanları; https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları (NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular), başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve başvuruyu e-imza veya e-onay ile tamamlamaları gerekmektedir. Yatırılması gereken ücret sisteme 5 dakika sonra yansımaktadır.
Mevcut E-imza cihazının süresi doldu ise;  ISLAK İMZALI form çıktısının 1 Nüshası sizde kalacak şekilde 1 Nüshasını "TÜBİTAK BİLGEM KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİNE Adres: TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi P.K. 74, 41470 Gebze/KOCAELİ" Adresine göndermeniz gerekmektedir. Başvuru Formunuz TÜBİTAK KAMUSM Adresine ulaştıktan sonra Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden personeller tarafından ödenecektir.

Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altındaki Online ödeme sayfası için tıklayınız.
NOT: Ücretlendirme, başvuru formu KAMUSM tarafına ulaştıktan sonra ücretlendirme sisteme yansıyacaktır. Ödeme işlemi ekranda gördükten sonra yapılmalıdır.