Elektronik İmza Kayıp/Çalıntı Durumunda Yapılması Gereken İşlemler
13 Haziran 2024

ÖNEMLİ: KAYIP/ÇALINTI İŞLEMLERİNİN TAMAMINI KİŞİ KAMUSM İLE GÖRÜŞEREK HALLETMESİ GEREKMEKTEDİR.

Kayıp/Çalıntı durumunda E-imzanın sahibi ÖNCELİKLE KAMUSM 444 5 576 arayıp durumu bildirmekle yükümlüdür.

Kayıp/Çalıntı durumlarında kişinin İLK ÖNCE KAMUSM ONLİNE İŞLEMLER sayfasından NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek SERTİFİKASINI KULLANIMA KAPATMASI gerekmektedir.

KAMUSM ONLİNE İŞLEMLER sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular sayfasında başvuru yapan kişinin kurum personeli olup olmadığı yapılacak sorgu ile kontrol edilecektir. Bu ekrandan yapılacak başvuruda üretilecek sertifika üretildiği an itibari ile geçerli olacaktır. Kullanıcı başvurudan önce mutlaka eski sertifikasını Askıya Alma işlemini yapmalıdır!

Başvuruyu yaptıktan sonra ISLAK İMZALI BAŞVURU FORMUNU kişinin kendisi ADRES: TÜBİTAK BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezine Barış Mah. Doktor Zeki Acar Cad. TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi BİLGEM İdari Bina P.K. 74, 41470 Gebze/KOCAELİ adresine POSTA YOLUYLA göndermesi gerekmektedir. ISLAK İMZALI BAŞVURU FORMU KAMUSM'YE ULAŞTIĞINDA ANCAK ÖDEME AŞAMASINA GEÇİLEBİLECEKTİR.

Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altından online olarak da yapılabilmektedir. ONLİNE ÖDEME SAYFASI İÇİN TIKLAYINIZ

Ücretlendirme, başvuru formu KAMUSM'ye ulaştıktan sonra sisteme yansıtılmaktadır. Bu nedenle ödeme işlemi, ücretlendirme sisteme yansıtıldıktan sonra yapılmalıdır.
Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.