İlk Defa E-imza Başvurusunda Yapılması Gereken İşlemler
12 Mart 2024

YÖNETİCİ, DOKTOR İÇİN:
E-imzası olmayan, diğer bir ifadeyle ilk defa E-imza alacak olan yönetici, doktor;https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go sayfasına girerek e-imza başvuru formunu doldurmaları ve bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı Mersin İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi E-imza Kurum Yetkilisine (Sağlık Müdürlüğü Eski Devlet Hastanesi Yerleşkesi) teslim etmeleri gerekmektedir. Ücret kurum tarafından karşılanmaktadır. (Aile Hekimleri Hariç)


AİLE HEKİMİ İÇİN:
E-imzası olmayan, diğer bir ifadeyle ilk defa E-imza alacak olan aile hekimi; https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go sayfasına girerek e-imza başvuru formunu doldurmaları ve bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı Mersin İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi E-imza Kurum Yetkilisine (Sağlık Müdürlüğü Eski Devlet Hastanesi Yerleşkesi) teslim etmeleri gerekmektedir.

ÖNEMLİ: Aile Hekimlerimiz E-imza sertifika ve kart okuyucu ücretlerini kendileri karşılamaktadır. Bu nedenle aşağıda yer alan banka bilgileri dikkate alınarak ödeme yaptıkları dekontu, başvuru formu ile birlikteE-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir. E-İmza bedelinin Aile Hekimlerince karşılanması gerektiğine dair Bakanlık yazısına erişmek için tıklayınız.
 
IBAN NO: TR41 0001 2009 5940 0005 0000 47
BANKA ADI: HALK BANKASI
ALICI ADI: MERSİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SERMAYE İŞLETMESİ

ÖNEMLİ: Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC/ AÇIKLAMA = E-İMZA 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazması gereklidir. İlk başvurularda bankaya ödenecek tutar: 1080,00  TL’dir. (3 Yıllık NES bedeli 780 TL + Mini kart okuyucu 300 TL)

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.


BİREYSEL BAŞVURU YAPMAK İSTEYEN SAĞLIK BAKANLIĞI PERSONELİ İÇİN:
TÜBİTAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza ilk defa başvuracak personeller; https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları (NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular), başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “İLK BAŞVURU” olarak işaretlemeleri ve başvuruyu tamamlamaları gerekmektedir. Başvuru sonrası başka marka e-imza cihazınız yok ise ISLAK İMZALI form çıktısının 1 Nüshası sizde kalacak şekilde 1 Nüshasını "TÜBİTAK BİLGEM KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİNE Adres: TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi P.K. 74, 41470 Gebze/KOCAELİ" Adresine göndermeniz gerekmektedir. Başvuru Formunuz TÜBİTAK KAMUSM Adresine ulaştıktan sonra Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden personeller tarafından ödenecektir.
Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altındaki Online ödeme sayfası için tıklayınız.
NOT: Ücretlendirme, başvuru formu KAMUSM tarafına ulaştıktan sonra ücretlendirme sisteme yansıyacaktır. Ödeme işlemi ekranda gördükten sonra yapılmalıdır.