Elektronik İmza Yenileme Başvurusunda Yapılması Gereken İşlemler
12 Mart 2024

YÖNETİCİ, DOKTOR İÇİN:
TÜBİTAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza süresi dolmak üzere olan ve yenilemesi gereken yönetici, doktor; TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “E-imza süreniz doluyor” şeklinde bir e-posta gönderilmektedir.  Böyle bir mail alan yönetici, doktor derhal https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları, başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı imzaladıktan sonra İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir. 


UYARI: Yenileme için yapılacak Başvuru Formu E-imzayla da İmzalanabilir. E-imza İle İmzalanan Başvurular İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum yetkilisinin onay sayfasına direkt düşmektedir ve işlemler için çıktı alınmasına gerek kalmayacağı için daha hızlı sonuçlanmış olur.
e-İmza alım süreçlerinizdeki işlemleri daha kolay ve daha hızlı yapabilmek adına e-Onay işlemini kullanabilirsiniz. e-Onay işlemi nasıl yapılır sayfasına ulaşmak için tıklayınız.
e-Onay işlemini kabul ettiğiniz tarihten itibaren yapacağınız e-İmza başvurularında artık başvuru formunuzun anında sistemlerimize yansımasını ve üretim sürecinizin hemen başlamasını sağlayabileceksiniz.

Açıklama: TÜBİTAK tarafından hazırlanan NES E-imzalar bir kurye aracılığıyla sadece Şahsın Kendisine teslim edilmektedir. Eğer “Başvuru yaptım ve başvuru formunu İl Sağlık Müdürlüğüne teslim ettim fakat bir kurye aracılığıyla bana herhangi bir zarf gelmedi” diyorsanız muhtemelen o an adresinizde bulunmadığınızdan veya adresinizdeki bir problemden dolayı E-imzanız TUBITAK a geri iade olmuştur. Bu durumda yapmanız gereken; KamuSM iletişim hattı 444 5 576’yı arayıp adres bilgilerinizi teyit ettirmek suretiyle E-imzanızın tekrar gönderilmesini sağlamaktır.


AİLE HEKİMLERİ İÇİN:
TÜBITAK KAMUSM tarafından oluşturulan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza süresi dolmak üzere olan ve yenilemesi gereken Aile Hekimlerimize; TUBITAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “E-imza süreniz doluyor” şeklinde bir e-posta gönderilmektedir. 
Böyle bir mail alan aile hekimlerimizin derhal https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları, başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve formdaki bilgileri doldurup;
• E-imza süresi devam ediyorsa e-imza ile imzalayarak,
• E-imzanızın süresi devam etmiyorsa bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı imzaladıktan sonra İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine (İl Sağlık Müdürlüğü Eski Devlet Hastanesi Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine)  teslim etmeleri gerekmektedir.

UYARI: Yenileme için yapılacak Başvuru Formu E-imzayla da İmzalanabilir. E-imza İle İmzalanan Başvurular İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum yetkilisinin onay sayfasına direkt düşmektedir ve işlemler için çıktı alınmasına gerek kalmayacağı için daha hızlı sonuçlanmış olur.
e-İmza alım süreçlerinizdeki işlemleri daha kolay ve daha hızlı yapabilmek adına e-Onay işlemini kullanabilirsiniz. e-Onay işlemi nasıl yapılır sayfasına ulaşmak için tıklayınız.
e-Onay işlemini kabul ettiğiniz tarihten itibaren yapacağınız e-İmza başvurularında artık başvuru formunuzun anında sistemlerimize yansımasını ve üretim sürecinizin hemen başlamasını sağlayabileceksiniz.

NOT: Yenileme Başvurusunda Bulunacak Aile Hekimlerimiz sertifika ücretini kendileri karşılamaktadır. Ödeme Yaptıkları Dekontu Başvuru formu ile birlikte İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine (İl Sağlık Müdürlüğü Eski Devlet Hastanesi Sağlık Bilgi Sistemleri Birimine) teslim etmeleri gerekmektedir. E-İmza yenileme başvurusunu e-imzalı olarak yapan Aile Hekimlerimiz ödeme yaptıkları dekontu, hasanburak.akgul@saglik.gov.tr adresine e-posta ile gönderebilirler. E-İmza bedelinin Aile Hekimlerince karşılanması gerektiğine dair Bakanlık yazısına erişmek için tıklayınız.

IBAN NO :TR41 0001 2009 5940 0005 0000 47
BANKA ADI: HALK BANKASI
ALICI ADI :MERSİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SERMAYE İŞLETMESİ

Önemli: Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC/ AÇIKLAMA = NES 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazması gereklidir.
Yenileme başvuruları sadece NES olarak yapılacak olup bankaya ödenecek tutar: 780,00 TL’dir. (3 Yıllık NES bedeli)

Açıklama: TÜBİTAK KAMUSM tarafından hazırlanan NES E-imzalar bir kurye aracılığıyla sadece Şahsın Kendisine teslim edilmektedir. Eğer “Başvuru yaptım ve başvuru formunu İl Sağlık Müdürlüğüne teslim ettim fakat bir kurye aracılığıyla bana herhangi bir zarf gelmedi” diyorsanız muhtemelen o an adresinizde bulunmadığınızdan veya adresinizdeki bir problemden dolayı E-imzanız TUBITAK a geri iade olmuştur. Bu durumda yapmanız gereken; KamuSM iletişim hattı 444 5 576’yı arayıp adres bilgilerinizi teyit ettirmek suretiyle E-imzanızın tekrar gönderilmesini sağlamaktır.

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.

BİREYSEL BAŞVURU YAPMAK İSTEYEN SAĞLIK BAKANLIĞI PERSONELİ İÇİN:
TÜBİTAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza Birey Ödemeli Yenileme yapacak sağlık bakanlığı çalışanları; https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları (NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular), başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve başvuruyu e-imza veya e-onay ile tamamlamaları gerekmektedir. Yatırılması gereken ücret sisteme 5 dakika sonra yansımaktadır.
Mevcut E-imza cihazının süresi doldu ise;  ISLAK İMZALI form çıktısının 1 Nüshası sizde kalacak şekilde 1 Nüshasını "TÜBİTAK BİLGEM KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİNE Adres: TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi P.K. 74, 41470 Gebze/KOCAELİ" Adresine göndermeniz gerekmektedir. Başvuru Formunuz TÜBİTAK KAMUSM Adresine ulaştıktan sonra Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden personeller tarafından ödenecektir.

Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altındaki Online ödeme sayfası için tıklayınız.
NOT: Ücretlendirme, başvuru formu KAMUSM tarafına ulaştıktan sonra ücretlendirme sisteme yansıyacaktır. Ödeme işlemi ekranda gördükten sonra yapılmalıdır.