Elektronik İmza Arıza/Kayıp/Çalıntı Durumunda Yapılması Gereken İşlemler
10 Temmuz 2023

Kayıp/Çalıntı durumunda E-imzanın sahibi öncelikle Kamusm 444 5 576 arayıp durumu bildirmekle yükümlüdür.

Kayıp/Çalıntı durumlarında kişinin ilk önce KAMU SM Online İşlemler sayfasından NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek sertifikasını kullanıma kapatması gerekmektedir.

01.04.2022 tarihi itibari ile bireysel ödemeli başvuru süreçleri artık Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden kişiler tarafından yürütülecektir.

İlgili sayfada başvuru yapan kişinin kurum personeli olup olmadığı yapılacak sorgu ile kontrol edilecektir. Bu ekrandan yapılacak başvuruda üretilecek sertifika üretildiği an itibari ile geçerli olacaktır. Kullanıcı başvurudan önce mutlaka eski sertifikasını Askıya Alma işlemini yapmalıdır!

Başvuruyu yaptıktan sonra Islak İmzalı yaptığı başvuru formunu kişinin kendisi Adres: TÜBİTAK BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezine Barış Mah. Doktor Zeki Acar Cad. TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi BİLGEM İdari Bina P.K. 74, 41470 Gebze/KOCAELİ adresine posta yoluyla göndermesi gerekmektedir. Islak imzalı başvuru formu TÜBİTAK'a ulaştığında ancak Ödeme aşamasına geçilebilmektedir.

Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altından online olarak da yapılabilmektedir. Online ödeme sayfası için tıklayınız.
Ücretlendirme, başvuru formu KAMUSM'ye ulaştıktan sonra sisteme yansıtılmaktadır. Bu nedenle ödeme işlemi, ücretlendirme sisteme yansıtıldıktan sonra yapılmalıdır.

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.